30 de alimente excelente pentru inima ta (II)

11. Migdalele

Migdalele merită o atenție deosebită. După cercetătorii de la Universitatea din Toronto, Canada, consumul zilnic a 30 de grame de migdale reduce cu 10-20% colesterolul rău. S-a demonstrat că acest ”tratament” este la fel de eficient ca unul medicamentos. Această calitate se datorează conținutului mare de vitamina E.

Imagine similară

12. Usturoiul

Usturoiul este folosit de om de 5000 de ani. Are proprietăți vasodilatatoare și bronhodilatatoare și, în același timp reduce colesterolul rău. Cantitatea zilnică recomandată este de 2-5 g usturoi crud sau 10-15 g usturoi gătit, dar este de preferat cel crud.

Imagini pentru orzul

13. Orzul

Orzul este bogat în tocotrienol, o formă a vitaminei E cu mari proprietăți antioxidante. Nu numai atât, dar unele studii au relevat capacitatea tocotrienolului de a limita proliferarea celulelor canceroase. Orzul este bogat și în fibre, ceea ce permite reducerea concentrației sanguine a colesterolului rău și reglarea insulinei. Se poate amesteca făină de orz în faina cu care preparăm pâine și prăjituri.

Imagini pentru leguminoase

14. Leguminoasele

Mazărea, fasolea, lintea, năutul, sunt tot atâtea surse bogate de proteine, fără a conține grăsimile nesănătoase din carne. Studiile arată că persoanele care mănâncă leguminoase de cel puțin două ori pe săptămână au un risc de boli cardiace cu 22% mai mic decât acelea care consumă leguminoase o dată pe săptămână. În plus, leguminoasele sunt benefice pentru persoanele cu diabet, deoarec controlează glicemia.

15. Uleiul de măsline extravirgin

Un studiu arată că la persoanele care prezentau un risc mare de boli cardiace și au urmat un regim mediteranean (cereale, legume, fructe, fructe de mare) cu cel puțin patru linguri de ulei de măsline pe zi riscul de crize cardiace, AVC și deces a scăzut cu 30%. Uleiul de măsline este o sursă excelentă de acizi grași mononesaturați care reduc nivelul colesterolului și glicemiei. Și măslinele, fie verzi, fie negre, au aceste calități, așa că pot fi adăugate la orice masă.

Va urma

Preluat de pe mieuxexister.com

Anunțuri

Mulțumesc pentru vizită! Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s