30 de alimente excelente pentru inima ta (I)

Image result for somonul

Pentru a preveni crizele cardiace și accidentele vasculare cerebrale (AVC) este important, în egală măsură, să evităm alimentele nesănătoase și să consumăm alimente bogate în nutrienți, fibre și grăsimi sănătoase. Iată o listă cu 30 de alimente pe care ar trebui să le introduceți în alimentație pentru a limita riscurile.

1.Somonul

Conținând mari cantități de acizi grași omega-3, somonul contribuie la reducerea riscurilor de aritmie (palpitații) și ateroscleroză (formarea plăcilor/ateroamelor pe pereții vaselor de sânge, care duce la hipertensiunea arterială), precum și a valorii trigliceridelor din sânge. Medicii recomandă consumul de două ori pe săptămână.

Image result for fulgi de ovaz

2. Fulgi de ovăz

Fulgii de ovăz sunt bogați în fibre solubile, ce absorb colesterolul ca un burete. Dieteticienii recomandă fulgii de ovăz clasici, nu pe cei cu preparare instant. Sunt recomandate, de asemenea, pâinea și pastele din făină integrală, combinată.

3. Afinele

Afinele, dar și fragii și alte fructe de pădure, consumate de trei ori pe săptămână, scad cu 30% riscul de criză cardiacă. Aceasta se datorează conținutului bogat în antociani și flavonoide (care sunt antioxidanți), ce diminuează presiunea sanguină și dilată vasele de sânge.

4. Ciocolata neagră

Un studiu efectuat în 2012 a relevat că, consumul zilnic de ciocolată neagră reduce riscul apariției crizelor cardiace și AVC. Atenție: ciocolata neagră veritabilă are un conținut de peste 70% cacao. Ea conține polifenoli, care contribuie la scăderea presiunii arteriale, spre deosebire de celelalte sorturi de ciocolată.

Image result for citrice

5. Citricele

Consumul de portocale și de grapefruit, bogate în flavonoide, reduce cu aproape 20% riscurile de AVC. A se evita însă sucurile cumpărate, care conțin adaos de zahăr. A se avea în vedere și că produsele care conțin suc de grapefruit pot interfera cu medicamentele luate pentru reducerea colesterolului.

Image result for soia

6. Soia

Produsele derivate din soia, laptele și brânza (tofu), permit un aport de proteine în organism, fără a se adăuga grăsimi nesănătoase. Ele au un conținut bogat de acizi grași polinesaturați, fibre, vitamine și minerale. Pot diminua LDL – colesterolul ”rău”.

Potatoes.jpg

7. Cartofii

Atâta timp cât sunt preparați în orice fel dar nu prăjiți, cartofii sunt benefici pentru inimă. Sunt bogați în potasiu, care contribuie la scăderea presiunii arteriale. Sunt, de asemenea, bogați în fibre, care pot reduce riscul de maladii cardiace.

8. Roșiile

Ca și cartofii, roșiile sunt bogate în potasiu. În plus, ele conțin licopen, un carotenoid antioxidant care contribuie la eliminarea colesterolului ”rău”. În plus, sunt sărace în zahăr, deci în calorii.

9. Pepenele verde

Pe lângă 92% apă, ceea ce permite hidratarea organismului în timpul verii, pepenele verde conține și citrulină (contribuie la refacerea celulelor) și licopen. Se recomandă o felie la micul dejun.

Image result for alune, nuci, migdale, fistic

10. Alune, nuci, migdale, fistic

Fructele cu coajă lemnoasă sunt bogate în fibre, vitamina E (care scade și ea colesterolul ”rău”), acizi grași omega-3. Condiția pentru a fi sănătoase: să nu le consumați sărate!

Va urma

Anunțuri

Mulțumesc pentru vizită! Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s