5 obiceiuri culinare sănătoase pe care să le adopţi în 2017

5 obiceiuri sănătoase pe care să le adopţi în 2017

Ne aflăm la început de an, când mai toţi avem creionată în faţă lista cu obiective pe care vrem să le atingem sau cu schimbările pe care vrem să le facem. Iar a mânca şi a trăi sănătos ar trebui să se afle printre priorităţile noastre.

Iată cinci obiceiuri sănătoase pe care le poţi adopta chiar de astăzi:

Găteşte mai des

Pregătirea unor mese pentru tine sau pentru cei dragi reprezintă un mod profund de a avea grijă de propria persoană, dar şi de ceilalţi. Mâncarea pe care o găteşti acasă este incomparabil mai sănătoasă decât cea pe care o poţi cumpăra de la magazin, pentru că ştii ce ingrediente alegi şi cât de benefice sunt. Nu te gândi că pierzi timp gătind, ci că investeşti în sănătatea şi buna ta dispoziţie. Poţi începe cu reţete simple. Nu uita să cumperi şi o carte de bucate care te atrage. Ascultă muzică atunci când eşti în bucătărie, un interviu cu o personalitate pe care o îndrăgeşti sau emisiunea preferată. Şi zâmbeşte!

Ia în considerare ceea ce mănânci

Desigur, mâncăm pentru că ne este foame. Dar este oare acesta singurul motiv? Studiile au arătat că multe persoane aleg să mănânce şi din alte cauze: anxietate, plictiseală, stres sau singurătate. Atunci când te afli în faţa frigiderului, întreabă-te întotdeauna dacă îţi este cu adevărat foame. Dacă răspunsul este nu, atunci încearcă să afli de ce ai nevoie de fapt în momentul respectiv.

Consumă mai puţin zahăr şi îndulcitori

Bucură-te de ce e natural!

Mănâncă mai multe legume şi fructe

Adoptă o dietă bazată pe fructe, legume, cereale integrale, nuci, seminţe, condimente şi plante aromatice. Mesele tale vor fi astfel mai bogate în vitamine şi minerale, iar sănătatea şi starea ta de spirit vor avea de câştigat. Asta nu înseamnă să renunţi la carne, dacă îţi place foarte mult, ci doar să faci din legume şi fructe starurile fiecărei mese.

Relaxează-te atunci când mănânci

Nu mânca pe fugă, nu lucra în timp ce mănânci, nu face lucruri care să te streseze. Gândeşte-te la lucruri sau persoane care te relaxează. Sau imaginează-ţi că mănânci într-un loc în care ţi-ai dori să te afli atunci.

Preluat de pe gustarte.

Anunțuri

Mulțumesc pentru vizită! Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s